Barcelona, dijous 13 de setembre de 2018, 16.30h
Des de la implementació dels graus de mestre s’ha vist agreujada la preocupació, ja present a les antigues diplomatures, que els estudiants d’aquests ensenyaments no reben una adequada formació en relació a les tecnologies digitals. El pas d’una assignatura obligatòria per a totes les universitats, Noves Tecnologies Aplicades a l’Educació, a un plantejament transversal als actuals graus no està donant els resultats esperats. Ens trobem d’una banda que les tecnologies digitals tenen un tractament molt diferent als plans d’estudi de les universitats catalanes; i d’altra, que l’opció per la transversalitat ha fet que es doni un tractament desigual d’aquestes tecnologies als diferents grups de les assignatures dels graus de mestre.
És en aquest context que es va presentar el projecte Proposta interuniversitària de formació inicial de mestres en tecnologies Digitals (FIMTED), que va ser seleccionat en la convocatòria d'ajuts de recerca per a la millora de la formació inicial de mestres de la Generalitat de Catalunya (2015 ARMIF 00027) que ha tingut en compte: a) la Competència Digital Docent establerta per la Generalitat de Catalunya; b) els actuals plans d’estudi i assignatures dels graus de mestre; i d) la recollida de les visions, sobre les necessitats formatives vinculades a les tecnologies digitals, d’associacions de mestres, mestres en actiu de referència i estudiants dels graus de mestre.
Presentació del projecte FIMTED i proposta FIMTED
Els reptes de la implementació de la Competència Digital Docent
als graus de mestre
Implicació institucional sobre la Competència Digital Docent a Catalunya
16.00–16.30 | Registre i recollida de documentació |
16.30–16.40 |
Presentació del seminari
Joan-Anton Sánchez i Valero |
16.40–17:30 |
Implicació institucional sobre la Competència Digital Docent a Catalunya Taula rodona
Moderació: Meritxell Estebanell Minguell
Jordi Vivancos Martí
Miquel Martínez Marín
Martí Casadesús Fa
Roser Boix Tomàs |
17.30–18.10 |
Presentació del projecte FIMTED
Què és la competència digital docent?
Antecedents, objectius i fases del projecte
Fase 1: Anàlisi dels plans docents. Objectius,
metodologia i resultats
Fase 2: Grups de discussió i enquestes. Objectius,
metodologia i resultats |
18.10–18.20 |
Presentació del document de proposta FIMTED
Joan-Anton Sánchez i Valero |
18.20–18.50 |
Els reptes de la implementació de la Competència Digital Docent als graus de mestre Taula rodona
Moderació: Montse Guitert Casasús
Miquel Àngel Prats Fernández
Merce Gisbert Cervera |
18.50–19.10 |
Torn obert de paraules
Moderador: Jordi Chumillas Coromina |
19.10–19.30 |
Cloenda Se servirà una copa de cava |
Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA)
Plaça dels Àngels, 1
08001 Barcelona
Aquesta activitat és gratuïta, però cal inscripció prèvia (aforament limitat). L'ICE de la Universitat de Barcelona reconeix aquest seminari com a activitat formativa.
Podeu trobar el formulari d'inscripció seguint aquest enllaç.
· Joan-Anton Sánchez (coordinador)
· Cristina Alonso
· Pablo Rivera
· Sara Carrasco (becària del projecte)
· Xavier Giró (tècnic de suport a la recerca)
· Martí Cerezo (col·laborador)
· Paula Lozano (col·laboradora)
· Alejandra Bosco
· Katia Veronica Pozos (col·laboradora)
· Georgina Rovira
· Meritxell Estebanell
· Mar Camacho
· Jordi Simon
· Jordi Chumillas
· Maria Domingo Coscollola
· Ferran Gandol
· Montse Guitert
· Carme Hernández (col·laboradora)
· Marianna Maggio (col·laboradora)
Proposta interuniversitària de formació inicial de mestres en tecnologies digitals
2015 ARMIF 00027
Per a qualsevol consulta relacionada amb aquest seminari, us podeu posar en contacte amb nosaltres a través de contacte@fimted.cat.